Home
News
Latest news
European Language Gazette
About us
About Us - Overview
Putting plurilingualism into practice
Structure of the ECML
National Nominating Authorities
Governing Board
Contact points
Consultants
ECML Member States
Staff
Professional network forum
Send request
Traineeships at the ECML
Press and information
Contact
Themes
Overview
Language teacher competences
Sign languages
Plurilingual and intercultural education
New Media in Language Education
Migrant education and employment
Evaluation and Assessment
Early language learning
Content and Language Integrated Learning
Languages of schooling
Programm
Overview
ECML Calendar
Programme 2024-2027
AI for language education
Deeper learning in the foreign language classroom: pluriliteracies for global citizenship
Developing competences for democratic culture for young learners through language education
Unlocking educational opportunities in sign languages in Europe
CLIL-Lehrmaterialien für die Entwicklung von Schlüsselkompetenzen des 21. Jahrhunderts
Fostering the plurilingual wellbeing of language teachers
Integrated didactics: a toolkit for an empowering approach to languages
EFSZ-Ressourcen für die demokratische Kultur
Programm 2016-2019
Programme 2012-2015
Programme 2008-2011
Programme 2000-2003
2020-2023
Training & consultancy for member states
Practices and criteria to assess home/heritage languages’ competences of pupils (incl.migrants)
CLIL in anderen Sprachen als Englisch
CEFR Companion Volume implementation toolkit
Developing teacher competences for pluralistic approaches
Digital citizenship through language education
Enhancing language education in border-crossing professional and vocational education
Language learning pathways of young children: Making early language learning visible
Mediation in teaching, testing and assessment
Bausteine für die Planung sprachsensibler Lehrpersonenbildung
The future of language education
Think tank: Transversale Kompetenzen
Training & Consultancy
Overview
Plurilingual and intercultural education: teacher and learner competences
The CEFR Companion Volume: Mediation and other key concepts
Action research communities for language teachers
Learning environments where languages flourish
Steps towards implementing plurilingual and intercultural education
Supporting multilingual classrooms
Language for work – Work-related second language learning for adult migrants and ethnic minorities
Fostering digital citizenship through language education
ICT in language teaching and learning
The CEFR Companion Volume: Mediation and other key concepts 2
Relating language curricula, tests and examinations to the Common European Framework of Reference*
Learning environments where languages flourish 2
Plurilingual and intercultural education in early language learning
Beyond CLIL – Pluriliteracies teaching for deeper learning
A roadmap for schools to support the language(s) of schooling
ECML-EC Cooperation
Overview
Think tank: Fostering motivation in language education
Initiatives
Summer academy
ECML-EC Colloquium December 2022
Resources
ECML.Publications
Glossar des EFSZ
Webinars
Experts
ICT Umbrella Test
International events calendar
Test pages
The John Trim Collection
Articles and publications on the ECML
Language associations
New language versions
Supporting the linguistic integration of refugees from the Ukraine
Council of Europe recommendation
en
fr
de
Startseite
>
Programm
>
2020-2023
>
Bausteine für die Planung sprachsensibler Lehrpersonenbildung
>
Projektteam und Partner
Bausteine für die Planung sprachsensibler Lehrpersonenbildung
Im Rahmen dieses Projekts werden Bausteine für Lehrplanentwickler:innen und Ausbildende von Lehrpersonen für verschiedene Sprachen und Fächer erstellt. Diese Bausteine bieten auf sprachsensible Bildung fokussierte Orientierungshilfen für die Planung von Curricula und Kursen. Ihre Zielsetzung ist es, praktizierende und künftige Lehrpersonen dazu zu befähigen, die sprachlichen und kommunikativen Bedürfnisse ihrer Lernenden zu berücksichtigen.
Übersicht
Wie kann ich
Mitmachen?
Projektteam und Partner
Verwandte
Ressourcen
Projektteam und Partner
Projektteam
Lukas Bleichenbacher
Schweiz
Lukas Bleichenbacher
Koordinator
Pädagogische Hochschule des Kantons St.Gallen
lukas.bleichenbacher
phsg.ch
Richard Rossner
Vereinigtes Königreich
Richard Rossner
EAQUALS (Evaluation and Accreditation of Quality in Language Services)
rrossner
eaquals.org
Anna Schröder-Sura
Deutschland
Anna Schröder-Sura
Universität Rostock - Institut für Romanistik
anna.schroeder-sura
uni-rostock.de
Nataša Pirih Svetina
Slowenien
Nataša Pirih Svetina
Universität Laibach, Slowenien
n.pirih
ff.uni-lj.si
Assoziierte Partner
Marianna Karatsiori
Griechenland
Marianna Karatsiori
Assoziierte Partnerin
Universität von Mazedonien, Thessaloniki
mkaratsiori
gmail.com
Milena Kostić
Serbien
Milena Kostić
Assoziierte Partnerin
Foundation Tempus, Belgrad
office
tempus.ac.rs
Tamara Đorđević
Serbien
Tamara Đorđević
Assoziierte Partnerin
Foundation Tempus, Belgrad
office
tempus.ac.rs
Danuta Romaniuk
Polen
Danuta Romaniuk
Assoziierte Partnerin
Centre for Foreign Language Teacher Training, Universität Warschau
d.romaniuk
uw.edu.pl
Catherine Diederich
Schweiz
Catherine Diederich
Assoziierte Partnerin
Institut Fachdidaktik Sprachen, Pädagogische Hochschule St. Gallen
catherine.diederich
phsg.ch
Wilfrid Kuster
Schweiz
Wilfrid Kuster
Assoziierter Partner
Institut Fachdidaktik Sprachen, Pädagogische Hochschule St. Gallen
wilfrid.kuster
phsg.ch
Mari Bergroth
Finland
Mari Bergroth
Assoziierte Partnerin
University of Helsinki, Finnland
mari.bergroth
helsinki.fi
Siv Björklund
Finland
Siv Björklund
Assoziierte Partnerin
Åbo Akademi University, Finnland
siv.bjorklund
abo.fi
Daniel Reimann
Deutschland
Daniel Reimann
Assoziierter Partner
Humboldt-Universität zu Berlin, Deutschland
daniel.reimann
hu-berlin.de
Alsu Hug
Schweiz
Alsu Hug
Assoziierte Partnerin
Pädagogische Hochschule des Kantons St.Gallen, Schweiz
alsu.hug
phsg.ch
Mai Trang Vu
Schweden
Mai Trang Vu
Assoziierte Partnerin
Umeå University, Schweden
trang.vu
umu.se